keskiviikko 3. toukokuuta 2017

Syksyn Lehti poistui Instagramista

... eli tiedotusluontoista asiaa...

Minussa on se paha vika, että olen ollut innoissani kovin monesta asiasta yhtä aikaa ja yrittänyt olla mukana vähän kaikessa aivan liian täysillä. Ei saisi. Sitä väsyy ja stressaantuu. Sitä paitsi minulla on paha tapa joutua helposti koukkuun asioihin, jotainhan siitä kertonee tämän blogin "koukussakirjoihin" -osoitekin. Ja se, että itse asiassa blogejakin minulla on niin monta, etten viitsi edes sanoa...

Olin jotenkin alkanut pärjätä Facebookin kanssa niin etten ole liikaa siellä, mutta kun elämääni tuli älypuhelin ja Instagram, peli oli pelattu. Olin niin koukussa Instagramiin, ettei mitään rajaa. Poistinkin Instan vähäksi aikaa puhelimestani, mutta eipä aikaakaan, kun palasin takaisin. Joten se ei ollut ratkaisu. Ratkaisun piti olla jotain lopullisempaa.

Ja tänään minä kerta kaikkiaan kypsyin ihan lopullisesti. Kesti hetken ennen kuin löysin paikan, josta käyttäjätilin lopullinen poistaminen onnistui - mutta löytyihän se sieltä. Testasin sitä ensin poistamalla henkilökohtaisen Insta-tilini, ja hyvinhän se sujui. Tarkoitus oli sitten odottaa, jos ihmiset vielä haluaisivat sanoa jotain minulle vastaukseksi "viimeiseen viestiini", mutta en jaksanut kovin kauan odottaa, koska reaktioita ei kauheasti tullut näin päivällä (kaikkien ollessa ehkä töissä). Poistin tilin eikä sitä enää ole.

Ja enhän minä sentään maailmasta mihinkään kadonnut! Täällä olen edelleen. Blogini on ihan vapaasti seurattavissa, sitä voi kommentoida ja laittaa jopa sähköpostia, jos siltä tuntuu. Facebookissa on myös blogini sivut nimellä Kirjojen kauneudesta blogi; sielläkin saa tykkäillä. Ja olenhan minä itse henkilökohtaisestikin Facebookissa. Jos haluaa, voi fb-kaveriksikin tulla. Ainakin jotkut tietävätkin nimeni.

Facebookia seuraan pelkästään tietokoneella enkä muutenkaan ole siihen niin pahasti koukussa, koska lopulta Instagram oli paljon mukavampi. Siellä oli kuvia (ja miten kivoja kuvia!!) eikä kaikenlaista turhaa väittelyä, joka ei minua kiinnosta. Siellä en vain pystynyt olemaan, koska olin siellä koko ajan... ja haluan sentään elääkin.... ja LUKEA - eikös sitäkin ollut tästä tarkoitus tehdä?!? Kirjabloggaajia kun ollaan...

Siis luetaan - ja ollaan yhteyksissä! :)

8 kommenttia:

  1. On se vain niin, että ei sitä kaikkeen ehdi, eikä tarvitsekaan. En ole yrittänytkään mennä Instaan. Some-elämä olisi kokopäivätyötä, jos niin haluaa.
    Aurinkoista toukokuun alkua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se onneksi on, ettei kaikessa ole pakko olla mukana. Mutta harmillista on se, että yhteys joihinkin ihmisiin varmaan nyt katkesi, koska he olivat vain instatuttuja. Eivät välttämättä seuraa blogiani muuten.

      Aurinkoa sinunkin toukokuuhusi! :)

      Poista
  2. Joskus täytyy tehdä somepoistumia. Minä olen innolla Instagramissa ja Facebookissa, mutta Twitterissä en osaa olla. On minulla siellä tili, mutten keksi mitään järkevää sanottavaa. :)

    Ihanaa, että jatkat bloggaamista.

    Aurinkoista loppuviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olin kyllä innolla Instagramissa, mutta olin vain siellä vähän liikaakin... Bloggaaminen kyllä jatkuu! :)

      Aurinkoista loppuviikkoa sinullekin!

      Poista
  3. Joskus on parempi asettaa "täyskielto", jos ei muuten onnistu. En ole koskaan ollut Isntassa (minulla ei ole älypuhelinta), mutta voisin kuvitella että koukuttuisin siihen helposti, sillä hyvin visuaalinen ihminen olen. Minulla netin käyttäminen rajoittuu pöytäkoneelle, joten somettaminen ei voi käytännössä viedä liikaa aikaani.

    Blogeista tykkään kovasti: sopivan rauhallinen miljöö minun makuuni. Olen kyllä Twitterissäkin, mutta se on liian hektinen enkä oikein edes tiedä, mitä siellä haluaisin tehdä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin olen visuaalinen ihminen ja toisten kuvia oli ihana nähdä (ja tietysti jakaa omia). Mutta parempi kai se on pitää puhelin puhelimena ja somettamiset tietokoneella.

      Blogit ovat tosiaan sopivan rauhallinen ympäristö minustakin. Hektisyys ei sovi minulle, se on liian stressaavaa...

      Poista
  4. Varmasti järkevä liike.

    Itse lopetin jo aikoja sitten oman Facebookkini, eikä ole mitään instagrammia, twitteriä, eikä pinterestejä tai mitä kaikkia niitä on, blogaten mennään eteenpäin :)

    Hienoa, jos onnistuu yhdistämään kaiken :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika paljon siellä Instagramissa on kirjabloggaajia. Heillä se ei kai mene överiksi, kun ehtivät sen ohella lukeakin :) Mutta itselleni parempi näin.

      Poista